یادگار سال ها تحصیل روانشناسی

..................Only About Psychology.................

یادگار سال ها تحصیل روانشناسی

..................Only About Psychology.................

دوچرخه در دانشگاه و روان شناسی ورزشی

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه سمنان گفت: راه اندازی طرح «دوچرخه سواری» در دانشگاه سمنان از برنامه های آتی اداره تربیت بدنی دانشگاه سمنان است که با ایجاد ایستگاه های دورن دانشگاهی تردد دانشجویان به وسیله دوچرخه در دانشگاه میسر خواهد شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه سمنان در گفت و گو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در سمنان، گفت: فعالیت های اداره تربیت بدنی دانشگاه سمنان در دو حوزه اصلی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی قرار می گیرد که هدف از ورزش همگانی تامین سلامت دانشجویان و ایجاد روحیه تازه، شادابی و ایجاد نشاط در میان آن ها و هدف از ورزش قهرمانی شناسایی و سامان دهی افراد مستعد در رشته های تخصصی ورزشی و اعزام آن ها به مسابقات کشوری است.

گل محمدی ادامه داد: با اهداف اشاره شده، اداره تربیت بدنی دانشگاه سمنان فعالیت های مختلف ورزشی را در طول هر نیمسال تحصیلی اجرا می کند.

وی در تشریح این فعالیت ها اظهار داشت: برگزاری المپیاد ورزشی دورن دانشگاهی از سال 1377 یکی از مهم ترین این فعالیت ها می باشد که امسال نیز یازدهمین دوره آن در دانشگاه سمنان افتتاح شده و در حال برگزاری مسابقات در هفت رشته ورزشی برادران و شش رشته ورزشی خواهران هستیم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه سمنان پایان مسابقات فوق را دهه فجر اعلام کرد.

گل محمدی در ادامه از برپایی جشنواره ورزش های همگانی در نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: در این مسابقات بیشتر بر رشته هایی که جنبه بومی – محلی و تفریحی دارند متمرکز شده ایم که طناب کشی، مچ اندازی، پرش با گونی و پرتاب دارت از جمله آن هاست.

وی از برگزاری سومین دوره مسابقات «قوی ترین مردان دانشگاه سمنان» نیز در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: این مسابقات در ابتدای سال آینده انجام می شود.

عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه سمنان سپس به اعزام تیم های مختلف ورزشی در طول سال از دانشگاه سمنان به مسابقات کشوری اشاره و اضافه کرد: هر ساله تیم های مختلف ورزشی از دانشگاه سمنان به مرحله کشوری مسابقات ورزشی بین دانشگاه ها اعزام می شوند که اعزام تیم های فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال و نیز اعزام افراد شرکت کننده در ورزش های انفرادی از این جمله است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه سمنان موفقیت های خوبی کسب کرده که کسب مدال طلا برای دو سال پیاپی توسط معصومه احمدی در ماده پرش طول و کسب مدال طلا توسط علیرضا توانایی کارگر در مسابقات شطرنج کشوری از جمله این موفقیت ها می باشد.

گل محمدی افزود: تیم والیبال دانشگاه سمنان نیز تا کنون یک بار قهرمان مسابقات کشوری شده است.

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه سمنان در ادامه از برنامه های آینده این اداره خبر داد و گفت: راه اندازی طرح «دوچرخه سواری» در دانشگاه سمنان با هماهنگی اداره تربیت بدنی وزارت علوم و اراده کل تربیت بدنی استان سمنان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ورزش میان دانشجویان و به عنوان تفریحی مناسب در اوقات فراغت از برنامه های آتی اداره تربیت بدنی دانشگاه سمنان است که با ایجاد ایستگاه های دورن دانشگاهی  تردد دانشجویان به وسیله دوچرخه در دانشگاه میسر خواهد شد.

وی همچنین به طرح «مشاوره ورزشی» با هدف سنجش روانی و جسمی دانشجویان، درمان آسیب های احتمالی ورزشی، بدنسازی و تناسب اندام اشاره و اظهار کرد: با تحقق این برنامه بستری مناسب برای پاسخگویی به نیاز دانشگاهیان در زمینه های مختلف مرتبط با ورزش و تربیت بدنی ایجاد می شود.

گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر دانشجو در مورد سرانه فضای ورزشی برای دانشجویان دانشگاه سمنان به رقم نیم متر مربع اشاره کرد و عنوان داشت: این رقم به هیچ وجه سرانه مناسبی نیست که با همکاری وزارت علوم و با احداث پروژه های سالن ورزشی سرپوشیده، استخر سرپوشیده، سالن ورزش های باستانی و ساخت جایگاه تماشاگران برای زمین فوتبال دانشگاه به دنبال افزایش آن به بیش از دو برابر مقدار کنونی هستیم. 

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه سمنان در پایان به تاسیس رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی با گرایش رفتار حرکتی اشاره و اضافه کرد: از بهمن ماه سال گذشته وزارت علوم با پذیرش 26 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی در دانشگاه سمنان موافقت کرد که در بهمن ماه سال جاری این تعداد به 30 نفر افزایش می یابد.

وی افزود: از سال تحصیلی 89-1388 نیز دانشگاه سمنان به عنوان یکی از نخستین دانشگاه ها در رشته روان شناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت.

منبع:http://snn.ir/NewsContent.aspx?NewsID=85825