یادگار سال ها تحصیل روانشناسی

..................Only About Psychology.................

یادگار سال ها تحصیل روانشناسی

..................Only About Psychology.................

فیس بوک (Face Book)




فیس بوک چیست؟


فیس بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوریه سال 2004 راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره 1 جهان محسوب می شود.
"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
پس از موفقیت چشمگیر فیس بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود "داستین موسکوویتز" (Dustin Moskovitz)هم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی کردند و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس بوک توسط هزاران نفر در بیش از 45 دانشگاه آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس بوک یعنی پیتر تیل (Peter Thiel) بود.
هم اکنون فیس بوک تشکیلات اداری مجهزی، شامل 7 ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و زاکربرگ آن را یک اردوگاه شهری می نامد.


فیس بوک سومین کشور پرجمعیت دنیا!



با عبور کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر در سرتاسر جهان، این شبکه اجتماعی اینترنتی را می توان پس از چین و هند سومین کشور پر جمعیت دنیا دانست.


بر این اساس، هم اکنون کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر گذشته و احتمال اینکه در آینده این کاربران به یک میلیارد نفر هم برسد وجود دارد.



نحوه عضویت در فیس بوک: 



مرحله اول: ابتدا به سایت فیس بوک با نشانیFacebook.com بروید و اطلاعات اولیه خود را در فرم عضویت وارد کنید.


مرحله دوم: در مرحله دوم، کادری بر روی صفحه ظاهر می شود که مربوط به کاراکترهای کپچا می باشد. کافیست آنها را در مکان مشخص شده تایپ کنید (برای اینکه سایت مطمئن شود که شما یک کاربر واقعی هستید نه یک روبات نرم افزاری).


مرحله سوم: در مرحله سوم و پس از تایید اطلاعات شما، نوشته ای بر روی صفحه ظاهر می شود به این مضمون که یک ای میل به آدرس ای میل شما فرستاده شده است. شما با باز کردن آن ای میل، و کلیک بر روی لینک داده شده، در آن به عضویت فیس بوک در خواهید آمد.



با توجه به مزایای وافر فیس بوک یکی از مهمترین مشکلاتی که برای کاربران این وبگاه بوجود می آید اعتیاد به این وبگاه می باشد. مشکلی که اگر کلمه فیس‌بوک را در گوگل سرچ کرده باشید، متوجه انبوهی از انتقادات کاربران ایرانی پیرامون اعتیاد و وابستگی‌شان به این سایت می‌شوید. هر پدیده جدیدی به خصوص در بخش فناوری‌های نوین نقاط مثبت و منفی دارد. پس سعی کنید زیاد خود را وابسته به سایت‌هایی از این دست نکنید و بیشتر از جنبه‌های مثبت آن بهره ببرید.



حالا که فیس بوک ف.ی.ل.ت.ر هست چگونه از آن استفاده کنیم؟؟؟!



 برنامه freegate ، برنامه ای است که برای دسترسی به یک سری معدودی از سایت هایی که به دلایلی غیر از موارد اخلاقی ف.ی.ل.ت.ر شده اند از جمله facebook طرح ریزی گردیده است. شما می توانید با دانلود این برنامه از لینک زیر و اجرای آن براحتی وارد این سایت شده و از امکانات بی نظیر آن استفاده نمایید...

دانلود نرم افزار

با تشکر psyhoman


نظرات 7 + ارسال نظر
خودم یکشنبه 10 مرداد 1389 ساعت 01:38 ب.ظ http://sokhani-nist.blogfa.com

سلام
مرسی
امیدوارم این بار با این آنتی فیلتره بشه
محض کنجکاوی بارها با آنتی فیلترهای مختلف سعی کردم زاین آپ بشم ولی نشده...خدا نخواسته!

راستی یه خواهشی!
میشه لطف کنید چند تا سایت خوب که کتابهای تخصصی روانشناسی برای دانلود داره به من معرفی کنید
خیلی سرچ کردم ولی اکثر سایت های مخصوص دانلود کتاب هم یه سری کتاب طالع بینی! و... را جای کتب روانشناسی میذارن
اگه بتونید واقعا ممنون میشم

سلام
از اینکه در وبلاگ خودتون نظر می دید واقعا متشکرم...
خدمتتون عرض کنم که سایت هایی که کتاب های روانشناسی ایرانی رو گذاشته باشن انگشت شمارن و همون تعداد هم کتاب های کاملا علمی از این رشته رو برای دانلود نگذاشته اند!!!
خوب دلیل این موضوع کاملا مشخصه. کوپی رایت!!!!!!!!
به عنوان مثال شما هر تعداد که بخواهید می تونید ترانه های ساسی مانکن و ... رو در اینترنت دانلود کنید!!! ولی یک سایت هم پیدا نمی کنید که بتونید حتی یک تراک از آهنگ های جناب فریبرز لاچینی رو دانلود کنید!!
چرا!!؟؟ کوپی رایت بسیار قوی ای که از آثار ایشون حمایت می کنه و کافیست تا یک روز یک نفر یک تراک از اهنگ های ایشون رو آپلود کنن تا کمتر از چند روز اون لینک ها حذف می شن!! حتی اگه این سایت ها غیر ایرانی باشند و حتی سایت های آزادی همچون رپید شیر و ... .!!!

کتاب های روانشناسی علمی ایرانی هیچکدام از این قانون مستثنی نیستند!!
پس انتظار نداشته باشید کتاب های روانشناسی هیلگارد و یا نظریه های بالینی پروچسکا رو به راحتی بتونین از اینترنت دانلود کنین!!!

البته سایت هایی هستند که با پرداخت خسارت سالیانه به ناشران کتب و ناشران دیگر رسانه ها این کتاب ها رو برای دانلود می زارن!!
اون هم به قیمت تبلیغاتی که در سایتشون قرار می دن!! همونطوری که می دونید این سایت ها از پربازدید کننده ترین سایت های دنیان!! پس درآمد تبلیغات در این سایت ها بسیار بیشتر از هزینه های پرداختی شرکت در زمینه خسارت وارد آمده به ناشرانه!!!!!!!!

ولی متاسفانه این سایت ها فارسی نیستن!! و کتاب هایی که می ذارن به زبان اصلین... پس بهتره تا زبان انگلیسی خودمونو تقویت کنیم تا دیگه مجبور نشیم مدت ها وقت بذاریم تو سایتای فارسی دنبال کتاب های بیخود بگردیم و یا پولمونو بابت چند تا کتاب که رایگان هم پیدا می شه هدر بدیم.
یکی از معتبرترین این سایت ها سایت زیره :
www.gigapedia.com

و این یکی که این اواخر فیلتر هم شده!
http://avaxhome.ws/ebooks

امیدوارم سرتونو درد نیاورده باشم.
موفق باشید
psyhoman

خودم دوشنبه 11 مرداد 1389 ساعت 01:53 ب.ظ http://sokhani-nist.blogfa.com

سلام
ممنونم از توضیحاتتون و معرفی سایت

HB یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 04:39 ب.ظ

فیس بوک فقط یک سایت اجتماعی نیست.
فیس بوک یک سایت اجتماعی سرگرم کننده است.
به واژه ی سرگرم کننده دقت کنید و تلاش کنید بفهمید چرا سرگرم می شوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پوریا شنبه 14 خرداد 1390 ساعت 02:26 ق.ظ http://evrybodysfool.blogfa.com/

سلام بابا ایول من خودم دانشجوی روانشناسی بالینیم ولی بعضی از مطالب واقعا معرکه بود خیلی زحمت کشیدین خوشحال میشم باهم در ارتباط باشیم

... شنبه 5 آذر 1390 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام آقای دادجو.من نتونستم این برنامه رو دانلود کنم
صفحه اینترنتم میپره
راه دیگه ای نیست؟

سلام. ایمیل بزنید تا براتون بفرستم : Sobhan.dadjoo@gmail.com

مرمر شنبه 5 آذر 1390 ساعت 08:06 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
اگه واستون ممکنه یه سری مطلب در مورد دانشگاه های سوئد و شرایط تحصیل تو مقطع دکتری واسمون بذارین
ممنون

عباس چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 03:21 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد